Budujemy funkcję Sales Operations od zera.
Szukamy osoby, która złoży w jedną całość procesy sprzedażowe, CRM (HubSpot) i dane, dopnie SLA procesu ofertowania i pomoże zespołom (Account Executive/Business Development Representative/Sales engineer/Backoffice/Agenci) generować więcej jakościowych szans oraz przewidywalny forecast.
Raportowanie: Head of Sales.
Współpraca: Account Excecutive/BDR, Sales Engineer, Response Desk/Backoffice, Channel Manager (agenci), Marketing.
Twój zakres obowiązków
- CRM & proces (HubSpot)
Definiowanie i utrzymywanie etapów lejka sprzedażowego.
Projektowanie oraz wdrażanie pól obowiązkowych, walidacji i automatyzacji.
Zapewnienie spójności i jakości danych w systemie.
- Pipeline & forecast
Opracowanie i wdrażanie metodologii prognozowania sprzedaży.
Tworzenie dashboardów oraz przygotowywanie przeglądów tygodniowych i miesięcznych.
Monitorowanie higieny danych sprzedażowych.
- Deal Desk Operations
Przygotowanie i prowadzenie agendy Deal Desk.
Tworzenie i utrzymywanie Deal Brief oraz matrycy zgód decyzyjnych.
Logowanie decyzji, monitorowanie czasu podejmowania decyzji (≤48 h).
- Account Based Marketing
Tworzenie i utrzymywanie scoringu Ideal Customer Profile oraz segmentacji klientów (Tiering).
Aktualizacje i odświeżenia listy priorytetowych kont co kwartał.
Przygotowanie widoków danych dla Zespołów.
- Enablement
Opracowanie i aktualizacja playbooków sprzedażowych.
Budowa sekwencji, szablonów ofert oraz kalkulatorów TCO.
Rozwój i utrzymywanie bazy studiów przypadków.
- SLA & RACI
Monitorowanie realizacji zadań przez Zespoły.
Wdrażanie systemu alarmów i eskalacji w przypadku naruszeń SLA.
- BI & raportowanie
Projektowanie i przygotowywanie raportów analitycznych dla działu sprzedaży i zarządu.
Wsparcie w podejmowaniu decyzji biznesowych na podstawie danych.
- Pricing governance
Definiowanie progów decyzyjnych i kontrola floor margin.
Wsparcie zespołu sprzedaży w zakresie polityki cenowej.
- Prowizje
Przygotowanie i przekazywanie danych do rozliczeń prowizyjnych dla działu Finansów.
- Win/Loss
Projektowanie formularzy oraz przeprowadzanie wywiadów dot. wygranych/przegranych transakcji.
Analiza i przygotowanie kwartalnych wniosków dla roadmapy produktów i oferty handlowej.
Nasze wymagania
- 3 do 6 lat doświadczenia w operacjach sprzedaży /Analityce sprzedaży w B2B (mile widziane środowisko techniczne/przemysł).
- Bardzo dobra znajomość środowiska CRM (prefer. HubSpot) oraz Excel/BI (Power BI).
- Umiejętność projektowania procesów, prowadzenia spotkań decyzyjnych i egzekwowania standardów.
- Analityczne myślenie, orientacja na wynik biznesowy (forecast, marża, win rate).
- PL + EN (min. B2); DE mile widziany.
- Atut: doświadczenie z kanałem agenci/partnerzy i/lub w firmach produkcyjnych.
Mile widziane
- Wdrażanie polityk cenowych, praca na Account Based Marketing.
- Budowa playbooków sprzedaży i assetów enablementowych.
- Automatyzacje/integrowanie narzędzi (np. HubSpot ↔ BI/ERP).
To oferujemy
- Realny wpływ: budujesz funkcję Sales Ops od podstaw (mandat i budżet).
- Pracę hybrydową i z biura w Żarowie
- Narzędzia: HubSpot, ERP MS Dynamix AX, środki na szkolenia.
- Benefity: prywatną opiekę medyczną, kartę sportową, ubezpieczenie, budżet szkoleniowy.